Veckans uppdatering, kattungarna är 7 veckor

Inte lätt få alla på bild men här är i alla fall 4 stycken, Ulltussa, Lill-Pröjsarn, Ulrik och Ursa Major

Veckan har inneburit ny utökning av lekhagen. Nu har de tillgång till hela huset utom källaren men de föredrar fortfarande att vara mesta tiden runt köket där vi håller till för det mesta. Gissar att de hoppas att matte ska plocka fram lite mat. Ulrika har redan lärt sig att i kylskåpet, DÄR finns det köttfärs, kokt torsk och kokt kyckling. Om jag piper lite extra kan jag nog få lite utan att syskonen ser det verkar hon tro.

Ulrika har också ett speciellt beteende när hon får något extra gott. Hon skriker åt sina syskon, KOM INTE HIT!!!! Inte för att det hjälper, de vill ju också ha smaskens. Lill-Pröjsaren är lite smartare, han greppar en bit kyckling, eller vad det nu är, och rusar iväg med det och gömmer sig i ett hörn. Då får han ha maten ifred. Är det vanlig kattmat så äter de snällt tillsammans alla sex.

I morse väckte de oss 05.30. Det var fullt ös i våra sängar. Alla slogs med alla men Ullis kom fram till mig med jämna mellanrum och kollade om jag var vaken. När jag slog upp ögonen (försökte ju fejka att jag sov) så for hon iväg igen för att busa med syskonen. De ville säkert att jag skulle gå upp och ge dem mjukmat. Det får de till frukost så de var nog lite sugna på det.

De är fortfarande bra på att busa med varandra, här kommer lite mera lekbilder

Ulltussa, Ulrika, Ursa och Lill-Pröjsarn, men Pröjsarn håller på och gör sig fin
samma gäng
Nu börjar Lill-Pröjsarn bli lite intresserad också
Även gamla Napoleon vil vara med och leka, men han är så snabb att kameran inte hinner med
De har lärt sig klättra den här veckan. Här är Ulrik på väg upp i högsta hängmattan

Det var veckans rapport. Mera bilder på ungarna på deras egna sidor

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.