Kattungarna blir trötta i värmen

Ja värmen tar på kattungarna, även om vi 2-benta tycker det är underbart med lite sol, ligger de mest och sover på dagarna.

Mata Hari sover

Mata Hari sover

Marta sover

Marta sover

Majorn sover

Majorn sover

Maja sover

Maja sover

Madicken sover

Madicken sover

Malva sover nästan

Malva sover nästan

Men vi 2-benta tycker det är skönt med värmen så vi brukar äta frukost ute när vädret tillåter, men det går inte så bra alla gånger..

Smör? Kan det var något för mig?

Smör? Kan det var något för mig?

Yes, en macka, det tror jag att jag ska smaka på

Yes, en macka, det tror jag att jag ska smaka på

Ägg är riktigt smaskens om det är löskokt

Ägg är riktigt smaskens om det är löskokt

Vadå servettkorg? Är det inte en kattkorg att sova i???

Vadå servettkorg? Är det inte en kattkorg att sova i???

Men de busar ju också, har lärt sig klättra t ex

Högre syrran, vi är ju bara halvvägs uppe

Högre syrran, vi är ju bara halvvägs uppe

När det är varmt ute så sitter vi kvar utomhus länge på kvällarna och då är naturligtvis kattungarna med oss

Madicken har hittat en ny leksak

Madicken har hittat en ny leksak

Även Mata Hari gillar den nya leksaken

Även Mata Hari gillar den nya leksaken

Det är skoj att leka i augustimörkret

Det är skoj att leka i augustimörkret

Kattungarna växer så det knakar, när de diar så får de knappt plats längre

Trångt i mjölkbaren numera

Trångt i mjölkbaren numera

Men det har tagit hårt på Loka med 6 kattungar . På bilden nedan ser man skillnaden på henne och Jasmine, det är inte mycket kvar av Loka nu

Loka och Jasmine

Loka och Jasmine

Men Loka är tuff trots sin litenhet

Jag ska ha råttan! Den ska ungarna leka med

Jag ska ha råttan! Den ska ungarna leka med

Sällan Loka, nu ska JAG ha den och busa med

Sällan Loka, nu ska JAG ha den och busa med

Loka går vinnande ur striden och Lady får se sin dotter Jasmine besegrad i kampen om råttan

Loka går vinnande ur striden och Lady får se sin dotter Jasmine besegrad i kampen om råttan

Vill även visa en bild på Klara. Hon har vuxit ordentligt i sommar och är nu en stor och kraftig tjej och har även börjat få en fin päls med en vacker krage. Hon blir vackrare och vackrare för varje dag vår underbara, busiga, stolliga, charmiga Klara.

Klara håller koll på ungarna

Klara håller koll på ungarna

Mera bilder på kattungarna på deras egna sidor

Majorn och Mata Hari vilar i sommarvärmen

Majorn och Mata Hari vilar i sommarvärmen

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

